مهاتما گاندی

کتاب مهاتما گاندی تالیف رومن رولان و ترجمه از محمد قاضی چاپ سال 1357 کاملا سالم و با کیفیت عالی ، قیمت 20000 تومان .فروخته شد

 

در سال ۱۹۲۰ رولان به فلسفه بودایی و مشرق زمین و در راس آن کشور هند گرایش زیادی پیدا کرد و کتابی به سبک زندگینامه درباره مهاتماگاندی (۱۹۲۴) نوشت.
رولان گاندی را در سوئیس ملاقات کرده بود. با گاندی در واقع رولان با مشرق زمین و تفکر شرقی آشنا شد. او تحت تاثیر تعالیم بودایی قرار گرفت و تاثیر گاندی بر او به قدری زیاد بود که در سال ۳۰ـ۱۹۲۹ کتابی تحت عنوان "پیغمبران هند جدید" را منتشر کرد.

 

مهاتما گاندی (۱۹۴۸-۱۸۶۹)، رهبر معنوی و سیاسی هند است. گاندی یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین شخصیت‌های تاریخ معاصر جهان است. مردمان سراسر دنیا به اندیشه، افکار و شیوه زندگی او احترام می‌گذارند و بسیاری رهنمودهای او را به عنوان ایمانی قلبی پذیرفته‌اند. او به عنوان رهبری معنوی با شیوه نگاه و زیست متفاوتش توانست ملت هند را از سالها استعمار نجات دهد. شیوه‌ای که به مبارزه منفی و نفی خشونت در جهان شهرت دارد. اما یکی از نکات جالب توجه درباره گاندی این است که او هیچ‌گاه جایزه صلح نوبل را نبرد، اگر چه ۵ بار در سالهای ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۸ کاندیدای دریافت این جایزه شد. چند دهه بعد کمیته متولی اعطای جایزه صلح نوبل از این که نام وی را حذف کرده است اظهار تاسف نمود و رسما اعلام کرد که ملیت وی در رد نامش تاثیر گذار بوده است.